جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ مهر ۱۸, سه‌شنبه

وقتی مغز در زیرِ کمر باشد ...


وقتی مغز در زیرِ کمر باشد ...

 رهبر، امام جمعۀ اصفهان از "فرهنگ" میگوید: تعدد زوجات از سننِ اسلام است و باید فرهنگ شود!


امام جمعه موقت اصفهان و رئیس سابق فراکسیون روحانیون مجلس گفت: تعدد زوجات و تکثر اولاد از سنن اسلام است که رابطه منطقی با هم دارند و باید برای آن فرهنگ‌سازی کنیم !

۸ نظر:

  1. دوستان عزیز

    با توجه به اینکه به دلایل مختلف درصد بالایی از مردان زیر بار مسئولیت تشکیل خانواده نمی روند لطفا راه حلی برای ازدواج زنان و دختران مجرد پیشنهاد دهید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. الان صورت مسأله شما چی هست دقیقاً ؟! زنها و دخترهای مجرد موندن رو دست جامعه که میخواین یه فکری به حال شوهر کردنشون بکنید ؟! خانواده ندارن آیا ؟! کس و کار ؟! فامیل ؟! شما اگر میتونید تمام مشکلات معقول مردان جوان رو حل کنید( مسکن ، کار، ذهنیت مثبت نسبت به آینده و ... ) خب بسم الله ! این مشکلات رو حل کنید ملت جوانی رو خوشحال کردید !

      هرچند باید بگذریم از اینکه در جوامع با سرانه بالا و پیشرفته هم مردان و زنان علاقه چندانی به تشکیل خانواده ندارن و زندگی مجردی رو ترجیح میدن ! چه بخواید چه نخواید جامعه ما هم به اون سمت میره حالا یا در دوران ما یا بعد از ما ! چیزی که واضحه این هست که هیچ فرهنگ و آیینی تا ابد الدهر باقی نمیمونه و اگر هم باقی بمونه دچار تغییرات ظاهری و باطنی فراوان میشه !

      حذف
    2. در جواب این دوست عزیز ( ناشناس):

      من اصلا به صحبت های این شخص ( امام جمعه اصفهان ) کاری ندارم ضمن اینکه ازدیاد جمعیت را هم در این شرایط برای ایران مضر میدانم. ولی مسئله تعدد زوجات من را به یاد مشکل ازدواج در ایران و کشورهای دیگر جهان انداخت.

      همانطور که شما گفتید با مشکلات زیادی در ایران روبرو هستیم ( مسکن ، کار، ووو.. ). بیشتر مشکلات ایران مدیریتی، سیاسی و اقتصادی است که حل انها برای سعادت مردم ضروری است. اگرچه وضعیت اقتصادی مانع بزرگی در امر ازدواج است، ولی مشکل ازدواج بیشتر اجتماعی و فرهنگی است. به این خاطر در کشورهای پیشرفته هم با این معضل اجتماعی روبرو هستیم.

      اطمینان دارم شما هم با من هم نطر هستید که بالاخره به این مشکل هم باید پرداخته شود. اگر شما هم مثل من و خیلی کسان دیگر، دختر یا خواهر ازدواج نکرده یا مطلقه داشتید و یا اگر هم دارید به وضع انها بیشتر توجه میکردید. اهمیت این موضوع را بهتر درک میکردید.

      شانس پیدا کردن یک فرد مناسب که بتوان با او تشکیل خانواده داد روز به روز برای زنان کمتر و کمتر میشود. این مشکل تنها در ایران نیست و در کل دنیا این مشکل رو به فزونی است.
      ما در ایران امار خوب و صحیح نداریم. حتی اماری را هم که دارند اعلام نمیکنند. ولی میتوان حدس زد که ایران و حتی جهان الگوی وضعیت ازدواج در امریکا را با چند سال تاخیر پیروی کند.

      طبق امار، در امریکا هم اکنون 48% زنان زیر 50 سال یا مجرد و یا مطلقه هستند. روند رو به فزونی این امار بایستی موجب نگراند زنان و حامیان انان شود زیرا تشکیل خانواده برای زنان خیلی با اهمیت میباشد. در صورتی که برای اکثر مردان از این درجه اهمیت برخوردار نیست و به این سادگی تن به ازدواج نمی دهند.


      متاسفانه همین وضعیت را تا چند سال دیگر در ایران خواهیم داشت اگر امروز متفکران و مصلحین جامعه فکری برای این مشکل نکنند. در صورت وقوع این امر ابتدا زنان و سپس کل جامعه اسیب خواهند دید. مهم این است که راه حل عملی و صحیح ارائه شود. خواه راه حل اسلامی ان یا هر راه حل جامعی که پیشنهاد شود. طبیعی است که گام بعدی هدایت جامعه و فرهنگ سازی است.

      در اینجا مجددا از همه کارشناسان ، متفکران و مصلحین جامعه دعوت میکنم تا راه حلی عملی برای ازدواج زنان و دختران مجرد پیشنهاد دهید.

      حذف
  2. کس ننت با فرهنگ سازیت

    پاسخحذف
  3. مردتیکه آیا حاضری دخترت به عقد مرد 3 زنه در بیاید که اینطوری نظر میدی

    پاسخحذف
  4. بخدا قسم شما همان شیطانی هستین که در قرآن موجود است

    پاسخحذف
  5. تكثر اولاد چه مزيتي براي اسلام داره ؟ جزو اضافه كردن افراد فقير به دهكده جهاني و افزايش معضلات اجتماعي اقتصادي فرهنگي ؟
    اينهمه مهاجر مسلمان به كشورهاي غربي دليلش چيه ؟ تكثير اولاد كنيم كه برن در جوامع مسيحي زندگي كنند و مرتكب انواع جنايات بشن ؟

    پاسخحذف
  6. مادر به خطا خودش میخواد همچین کوهی بخوره از ملت مایه می ذارن! توف به شرفشون که از اسلام و دین و همچی مایه میذارن واسه ارضائ نفس خودشون!

    پاسخحذف