جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ مهر ۲۶, چهارشنبه

احساس میکنم این روزها معنای زیبایی را گم کرده اید ...


دخترانِ سرزمین من، احساس میکنم این روزها معنای زیبایی را گم کرده اید ...

این دختر، دخترِ بیل گیتس بنیانگزار شرکت مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین افراد جهان است (معرفی شده و بعضا تکذیب شده و هنرپیشه هالیوود معرفی شده. به هر حال یک دختر زیبا و در عین حال کاملا ساده است). به سادگی پوشش و صورت او دقت کنید. 
چرا دختران ایرانی به این روز افتاده اند؟ چرا بیشترین درخواست عمل زیبایی در ایران است؟


۶۰ نظر:

  1. البته این دختر بیل گیتس نیست

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حالا گیریم که هست ! این آقا سلیقه شخص خودشو میخاد بعنوان معیار زیبائی و تحقیر دخترای ایرانی که حالا به هر دلیل که خودشون میدونن و نباید با عکس دختر بیل گیتس و هر کس دیگه مقایسه کنیم. بجای این کارها به قیافه منحوس آخوندا و و فاطمه کماندوها گیر بده !!! گرفتی؟

      حذف
    2. با با بعضی مثل تو برا هر چیزی یک زر سیاسی دارن ! داره یه نکته اجتماعی رو می گه چه ربطی به فاطی کماندو داره؟!! به تو چه مربوطه که به جای این کارا .... مکه جا رو فقط تو تعیین می کنی؟ هرکی آزاده هر چی رو در اولویت می دونه بنویسه

      حذف
    3. برو کونتو به همون آخوندا بده بچه کونی بسیجی

      حذف
  2. شما حق ندارید بدون اجازه عکس یک عده رو از روی فیسبوک بردارید و اینجا کپی کنید. حتا اگر حرفی که می‌زنید درست باشه که معتقدم درسته، روشتون بسیار نادرست و غیر اخلاقیه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. میدونید فیسبوک چیه ؟
      یک جامعه مجازی عمومی . این عکس ها به دلخواه خود اشخاص به عنوان عکس پروفایل انتخاب شده یعنی هر ننه قمری میتونه اونارو ببینه. تا وقتی متوجه معنی آزادی و تجاوز به حریم خصوصی نشده اید افاضات اضافی نفرمایید .

      حذف
    2. تو در کونتو ببن از جنده ها طرفداری نکن جا کش

      حذف
  3. مگه این عکس ها واقعیه یا خدا ما داریم کجا می ریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  4. http://www.charmingface.com/pleasure/bill_gates_daughter.html

    پاسخحذف
  5. البته در این گم شدن معنای زیبایی اگر پسران سرزمین ما نقش کلیدی تری از دختران نداشته باشند، به همان اندازه نقش دارند. هیچ دختری خود را اینگونه نمی آراست اگر نتیجه اش توجه و محبت (گیریم ظاهری) از جانب پسران سرزمین ما نبود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست عزیز ، من هم مثل تو فکر میکردم ولی از مدتها پیش این رو از روانشناسان و طراحان مد تاپ دنیا خوندم که زنها و دختر ها این کار هارو اصلآ و ابدا برای جنس مخالف نمیکنن بلکه برای پوز زنی و رقابت با هم این کار رو میکنن ! گرفتی؟

      حذف
  6. قيافه های اينجوری تو همه مليت ها پيدا ميشه. حالا شما ايرانياشو برداشتی گذاشتی اينجا.
    در ضمن اينم يه انتخاب شخصی هست. شايد خوششون مياد. معيار زيبايی رو که من و شما تعيين نميکنيم!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کاملا با شما موافقم
      صالح دادخواه
      ای کاش همه مثل شما فکر می کردند!!

      حذف
  7. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  8. یه نگاه ساده به اینترنت یا جهاهی دیگه بکنید میبینید که از اینها عجق وجق تر تو امریکا ریخته!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. والا ما آمریکا و کانادا و بیشتر اروپا رو گشتیم ولی یه همچنین آرایشهای غلیظی ندیدیم.

      حذف
    2. البته روی نقشه و یا اگه خیلی باسواد باشی توی اینترنت دنیا رو گشتی

      حذف
    3. نه والا شخصاً رفتم! قصدم هم پوز دادن نیست چون ساکن کانادا هستم و سفر کردن به آمریکا و اروپا کار سختی برام نیست. با این حال هیچ وقت آرایشی به تندی اونچه تو ایران دیدم در اینجا ندیدم اونهم از مردم عادی که نه خواننده راک اند و نه هنرپیشه ای چیزی!

      حذف
  9. you can find people like them every where .people have different idea about beauty.it deponds on everyone taste.i think iranian should learn to respect other people idea. .

    پاسخحذف
  10. دلیلش حجاب اجباری مسخره ایه که به ماها تحمیل شده عزیزم. دخترا مجبورن به جای اینه زیبایی خدادادیشونو به نمایش بذارن همه ش روی صورتشون کار کنن و اون دو تا تار مویی که یواشکی میذارن بیرون. وگرنه اگه آزادی بود وضع این نبود.

    پاسخحذف
  11. we always want to tell iranian girls what to do like molla.you'd better leave them alone and let them decide what they want to do.they are free and iranian men should understand it.
    mehrdad

    پاسخحذف
  12. گوساله این دختر بیل گیتس نیست ! هر ای میل مزخرفی که برات میاد باور نکن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ادب مرد به ز دولت اوست

      حذف
    2. آدم بی ادب باشه ولی ** مغز نباشه

      حذف
  13. به نظر من مردم چشم هم چشمی پدر مردم ایران را درآورده و عقل از مردم
    گرفته

    پاسخحذف
  14. به قول یک نفر برای 20 سانت .... ببین چه کارهائی که نمی کنند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. وقتی شعور و تربیل خانوادگیت در این حده دیگه چی میشه گفت؟؟!!

      حذف
  15. 10-15 سال پیش وقتی گفتن تهاجم فرهنگی همه خندیدن.اما حالا که گندش دراومده تازه میفهمیم چی به سر جوونا اومد.البته نه فقط جوونا.قدیما خانماکه از سن 50 میگذشتن سنگینی و سادگی رو میشد تو ظاهرشون دید اما حالا بعد از پروتزدر جاهای مختلف و بوتاکس و هزار دستکاری دیگه دیگه اثری از سادگی نمونده....

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بازم که زدی یه صحرای کربلا، ممنوعیت همه چیز چه ربطی داره به تهاجم فرهنگی ؟ متاسفانه ما ملت ایران بسیار سطحی نگر هستیم، چند روز پیش پاریس هیلتون رفته بود ترکیه، دیگه معروفتر از اون کی ؟ آرایشش تو یه شوی تلویزیونی یک چهارم آرایش دوست دختر من برای رفتن به خرید ماست هم نبود، ما ایرانیا در همه چیز افراطی هستیم، بهتره همه اینو بپذیرم و سعی در بهبود وضع فکریمون بکنیم

      حذف
    2. خزعبلات تهاجم فرهنگی دیگه چیه؟ فقط مردم با شیوه زندگی بقیه دنیا آشنا شدن. حالا اینکه میخوان ازش تقلید کنن یا نه دیگه به خودشون ربط داره.
      روزی 30 تا کانال ایران هم داره ننه بزرگ ایرانی نشون دنیا میده. اونام اگه خوششون بیاد تقلید میکنن. به سلیقه افراد احترام بذاریم حتی اگه خانوم باشن! و بالای 50 سال!
      طرز تفکر نویسنده و شما بامزست...

      حذف
  16. دختر های ایرانی بسیار زیبا و خوش سلیقه هستند و خوب می دانند چه آرایشی بهشان می آید. دختر بیل گیتس باید بیاید در ایران از دخترهای ایرانی یاد بگیرد که چه کند. زنده باد دخترهای ایرانی که اینقدر آرایش بهشان می آید. هر چه دوست دارین آرایش کنین و این تحلیل های محافظه کارانه را جدی نگیرین.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بر منکرش لعنت که دخترهای ایرانی زیباترین هستند،اما در آرایش و بزک کردن خیلی بد سلیقه هستند.و حال آدم رو بهم میزنند.

      حذف
  17. کاملا با این صحبت دوستمون موافق هستم. اینکه این دختر در عکس دوم دختر بیل گیتس هست یا نه اصل مطلب رو عوض نمیکنه. من در استرالیا زندگی میکنم و این نمونه اشاره شده نحوه آرایش تقریبا تمام دختر های آدم حسابی هست. یکی از دوستان گفتن که در خارج قیافه های بدتر( بخونین عجیب غریبتر) از اینهم هست راست میگن ولی در بعضی محله های بدنام وبرخی مشاغل!
    یکی از دوستان هم این کج سلیقه گی رو به آزاد نبودن پوشش ربط دادن. ممکنه که نقش اندکی داشته باشه ولی مساله اصلی فرهنگی هست. درمهمانیهای ایران هم که آزادی پوشش هست آرایشها تند و عجیب و غریب هستن. آگر ازادی هم بشه میبینین که فرقی نمیکنه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آقای محترم ! لیدی گاگا(آمریکایی) و دختر های تیپ گوتیک)Gothic رو و پانک رو هم که حتمن در استرالیا به وفور دیدی! چطور انها آزاد و OK هستن ولی دخترای ایرانی چون ایرانی هستن نباید آنطور که دلشون میخاد آرایش کنن ؟

      حذف
    2. عزیز دل که عصبانی هم هستین. همونطوری که عرض کردم در برخی مشاغل آرایشهای عجیب و غریب رواج داره یک نمونه اش برخی آرتیست ها. ضمن اینکه من موافق آزادی هستم و اگر درست بخونین میبینین که جایی هم ننوشتم که دخترهای ایرانی نباید اینطوری آرایش کنن.گفتم که این نوع آرایش کج سلیقگی هست حالا شما اونجوری دوست داری همانطوری آرایش کن. تیپ گوتیک و پانک و...هم اونطوری که به شما گفتن توی خیابونها زیاد نمیبینین. همه جای دنیا آدم حسابیها مثل همن.

      حذف
    3. وقتی میگی کج سلیقگی این یعنی داری نظر خودتو تحمیل میکنی و همینطور وقتی میگی آدم حسابی همه جای دنیا یکجور هستن اینهم باز تحمیل نظر خودته ! و حتا و قتی میگی من عصبانی هستم باز این هم تحمیل نظرخودته !! ببین داداش

      !! ما در طراحان مد مثل ژان پل گلتیه ، جان گالیانو و یا حتا ویویان وستوود با اون سن زیادش رو داریم که طرح های نه متعارفی داران که مورد پسند همون پانک ها و گوتیک هاست و اتفاقن کلی آدم حسابی هم توشون پیدا میشه . البته نه با معیار های شما!

      همونطور که ورساچی . آرمانی. کاوالی. اسکار د لا رنتا گوچی . یا چه مید ونم مثلا فرگامو و یا لویی وتن ، هم کارهای کلاسیک و یا الگانت میزنن

      من به جای این که آدمها رو متهم به کج سلیقگی کنم و یا طبقه بندی شون کنم به مثلا آدمای حسابی با معیار های خودم!!! ترجیح میدم اون لباسی رو و آرایشی رو که میپسندم در یک جامعه آزاد و بدون قضاوت بپوشم.مشکل اینجاست !!

      حذف
    4. دوست عزیز
      1- تحمیل کردن نظر یعنی اینکه یک نفر با استفاده از اهرمهای فشار مالی، اجتماعی و...دیگران رو وادار به پذیرفتن نظرش کنه که خوشبختانه اصلا در این فروم امکانش نیست. من نظرم رو گفتم که این آرایشها و ریخت و قیافه ها کج سلیقگی هستن. شما که با ازادی معتقدین این هم یک نظر هست حتی اگر شما باهاش مخالف باشین.
      2- هیچکدام از این قیافه هایی که در عکسها دیده میشن نمونه ای از سبک گوتیک یا پانک یا..نیستن و صرفا یک آدمهایی هستن که آرایشهای تند و عجیب و غریب من درآوردی کردن تا جلب توجه کنن.
      3- اصلا رابطه ای بین کار طراحان مدی که اشاره کردین با این آدمهایی که عکسشون دربالا هست نمیبینم.خیلی از دخترهایی که آرایشهای مصنوعی و تند و..میکنن حتی امکان خریدن یک لباس دیزاینر رو ندارن و یا فقط اسمش رو شنیدن که برای کلاس گذاشتن اشاره کنن بدون اینکه حتی یک کار این طراححها رو دیده باشن
      4- در کشورهای آزاد هم تا حالا من ندیده ام که یک کارمند یا دانشجو یا پزشک یا تاجر یا...با این قیافه های من درآوردی یا حتی با همون سبک پانک و گوتیک در جامعه حاظر بشه. همونطور که گفتم برخی مشاغل اونهم خیلی محدود بااین قیافه ها ممکنه دیده بشن اونهم باور کنین نه در حد عکسهای فوق
      5- یک دختر غربی وقتی میخواد از خونه بیاد بیرون یک لباس راحت و مناسب کارش میپوشه و یک آرایش ساده در حد 4-5 دقیقه میکنه و میاد بیرون. تاالان ندیده ام که یک دختر غربی برای رفتن توی خیابون 2 ساعت آرایش کنه و این قیافه های عجیب و غریب رو درست کنه.
      6- درقیاس با سبک زندگی، آرایش و اعتماد به نفس دخترهای غربی تنها اسمی که میتونم روی این سبک آرایش دخترهامون توی ایران بگذارم کج سلیقگی و نداشتن اعتماد به نفس به زیبایی طبیعی زن بودن هست.

      حذف
    5. راستش رو بخواین به نظر من تفکری که در پشت این آرایشهای تند و عجیب و غریب هست بیشتر به یک نوع فرهنگی که در ایران رواج داره ربط داره. چندی پیش برای باز دید از اقوام ایران اومده بودم و برای رفتن به خانه پدری هرروز از جلوی دانشگاه ملی ( شهید بهشتی کنونی) رد میشدم. در جلوی دانشگاه و در صف بلند خودروهایی که دانشجویان پارک کرده بودن تماما خودروهایی بودن که در ایران خودروهای گرون حساب میشن( البته جدیدترین مدلهای خودروهایی مثل مزدا و تویوتا و کیا و..اینجا ماشینهای معمولی هستن که هرکسی میتونه سوار بشه ولی درایران خودرو اعیانی حساب میشن). این مساله برام بسیار جالب بود چون در کشورهای غربی دانشجوها مظهر سادگی و زندگی اقتصادی هستن و حتی طوری زندگی میکنن که هزینه اتوبوس و ترامواشون حداقل باشه. بعد از کمی پرس و جو متوجه شدم که دانشجو ها درایران ازاین خودروها برای کلاس گذاشتن و چرخ زدن و جلب توجه بقیه و...استفاده میکنن!
      مشکل اصلی رواج این فرهنگ خودنمایی و ظاهر پرستی هست که باعث ظهور پدیده هایی مثل این آرایشهای عجیب و غریب و...میشه.
      متاسفانه دخترهای سرزمین من زیبایی واقعی و طبیعی رو که در صورت، اندام، شخصیت و اعتماد به نفس یک زن هست رو فراموش کرده اند و برای یک جلب توجه ساده دست به هر کاری میزنن. از عملهای عجیب و غریب زیبایی تا آرایشهای عجیب و غریب تا ماشین و موبایل و...

      حذف
  18. بنده به عنوان یک روانشناس عرض میکنم، گرچه هر انسانی حق دارد هرگونه که بخواهد خود را بیاراید و لباس بپوشد، با اینحال استفاده بیمارگونه از لوازم آرایش، آرایشهای غلیظ و عجیب و غریب، جراحی های زیبایی واقعا غیر ضروری در ایران بیداد می کند. آیا لازم است همه بینی ها تغییر کنند؟ همه لبها باید درشت باشند؟ همه گونه ها برجسته؟
    البته باور بنده اینست که بجای انتقاد به دختران این مرز و بوم باید به آسیب شناسی این رفتارها پرداخت و به دنبال راهکارهای موثر بود. باید راهی یافت تا دختران و زنان عزیز ایرانی بجای عرضه زیبایی بیرونی به هر قیمتی، بتوانند زیبایی درونی خود را به نمایش بگذارند. و البته یکی از دوستان به نقش مردان اشاره نمودند که بسیار بجا و درست است. مردان بجای سعی در شناخت باطن یک زن، فقط به ظاهر وی توجه میکنند چرا که سریعتر آنان را به هدف می رساند.
    ناگفته ها در این باب بسیار بسیار زیاد است و در این مختصر نمیگنجد...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جهان را شما روان شناس های احمق به این روز انداختید . هرکی تو این سرزمین از ننه ش قهر می کرد میرفت روانشناس میشد . بشین بابا بذار باد بیاد

      حذف
    2. شما آرامش خودتونو حفظ بفرمایید. ما نشستیم و امیدوارم بقدر کافی باد به شما بخورد. سوال من اینست اگر روانشناسان احمق اینهمه قدرت دارند که وضع جهان را تغییر دهند بقیه احتمالا خیلی احمقترن که نتوانستند جهانشان را از این وضع نجات یدهند.

      حذف
  19. bebakhshid doostan man ham canada zendegi mikonam man ham nazare doostemoon ali jalaliro taiid mikonam tooye canada ham shayad az in badtar ham bebini . goftam shayad chon tooye in 10 sali ke injam injoorisho inja nadidam vali agar ham bashan adamhaye najoori hastan ke vaghean jamee beheshon posht karde.
    vali doost daram ye chize dige ham ezafe konam oonan ine ke hich kasi tooye iran etemad be nafs dorosti nadare va doost nadare khodesho bavar kone ke hast.
    bekhoda tooye inja dokhtara va pesara khayli sade mipooshan behtare begam 90 ta 95%

    پاسخحذف
  20. از قدیم گفتن میمون هر چی‌ زشتر اداشم بیشتر

    پاسخحذف
  21. والله .بالله،من بیش از ده ساله تو اروپا هستم،تقریبا همه کشورهای اروپایی سفر کردم،اما هیچ دختر اروپایی بخصوص زیر 30 سال رو ندیدم مثل دختر ایرانیها این همه رنگ و روغن به خودشون بزنن.ایرانیها تو همه چیز افغراط میکنن.تصورش رو بکنین که اروپا از بزرگترین تولید کنندگان لوازم آرایش هست،ولی مصرفشون از ایرانیها و کشورهای عربی خیلی،خیلی کمتره.اینجا فقط بعضی خانمهای بالای 50 سال آرایش خیلی کم رنگی میثکنن.اون هم خیلی ساده و نا محسوس.آرایشی که دخترهای ایرانی میکنن ،خیلی مشمئز کننده هست.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به من و شما چه ربطی داره حالا؟؟
      به فرض هم که همه بی ریخت آرایش کنن.

      حذف
  22. جامعه ایرانی یک جامعه فاسد رو به فرو پاشیه . ایرانیها احمق ترین موجودات روی کره خاکی هستن ولی ادعاشون تا اسمون میره . ملتی که سالانه میلیاردها خرج می کنن تا برن سر قبر متجاوزین کشورشون زیارت. واقعا امیدوارم این کشور از هم متلاشی بشه ودیگه این نام وجود نداشته باشه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. khob age shoma fased va ahmagh hastid be ma marboot nist

      حذف
  23. حالا به قول شما گم کرده هم که باشن. پیدا میکنن یه روزی. به من و شما چه؟؟
    مفتشی شما؟؟؟

    پاسخحذف
  24. به عنوان یک زن بعد 30 سال تحقیر و تبعیض جنسی -قبلش رو نمیدونم چون 3 سالم بود انقلاب شد واز 6 سالگی مجبورم کردند واسه مدرسه روسری سر کنم که از اون موقع تا حالا ازش متنفرم-تبعیضی که آقایون ازش استقبال می کنند - هرچی غیر این شنیدم یا شعار بوده یا دروغ- چیزی جز خشم تو وجودم نمونده.
    واسه من زن خارجی رو مثال نزنید همین شماها وقتی با یک زن اروپایی آمریکایی می افتید کلی احترام و از این حرفها اما وقتی با زن ایرانی هستید اگه راه نده میشه امل اگه راه بده میشه هرجایی در هیچ حالتی شما مردان ایرانی برای زنان ایران احترام قائل نیستید.

    پاسخحذف
  25. عزیزم اون خانومی که شما میگی دختر بیل گیتسه و البته شخصیت به پدر و مادر و مال و منال نیست که مقایسه کنی!! می تونه با پوشش و اندامش هم زیباییش رو به رخ بکشه نه دختر ایرانی که تو تیر و مرداد که آدم کپک می زنه باید با مانتو و مقنعه باشه . . .

    پاسخحذف
  26. چه کار بصورت داری پایین تنشون که خوبه خدا بده برکات مشغول شو

    پاسخحذف
  27. دلیلش دقیقن اینه که زن ها در ایران فقط می تونن صورتشون رو نشون بدن . و هرچی آرایش رو صورت میکنن که جلب توجه کنن . زن ذاتن جلب توجه میکنه . طبیعیه و اصلن بد نیست . فقط توی کشورهای دیگه از اونجا که مردم توی مهمونیا این کار رو میکنن و همیشه آزادن هرچی بخوان بپوشن مثل ما تو ایران مجبور نیستن هر ثانیه خودشونو به این شکلا در آرن . حالا خوبه این آرایش هایی که یه سری می کنن خوشگلشون که نمیکنه هیچ شبیه جادوگر شهر از میشن...

    پاسخحذف
  28. daashshaakh parastie dige

    پاسخحذف
  29. زن ایرانی اگر دچار این وضعیته مسئولش خودشه . زنهای ایرانی ته فکرشون همیشه این بوده که یکی ساپورتشون کنه و از اندام هاشون به عنوان ابزار استفاده کنن . در جوامع پیشرفته زن برای موقعیت اقتصادیش تلاش کرده و روی اهدافش ایستاده . ولی این زنها فقط دلشون به این خوشه که 1000 تا سکه مهریه شونه . ونسلهایی هم که پرورش میدن مثل خودشون احمق بزرگ میشن
    واین درد مزمن این جامعه عقب افتاده است و کل این جامعه در یک حماقت تاریخی مثل یابو به دور خودش می چرخه و هرکی علف بهش بده میره دنبال همون
    شما یک گوسفند را سوار ماشین شاسی بلند بکن در نظر این دخترا میشه دکتر وخوش تیپ وبا کلاس وایده آل زندگی . چه انتظاری از این احمقها داری

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. یه لحظه ترمز زو بزن عزیز من! اینجوری هم نیست که تقصیر فقط به گردن زنا باشه! به قول انگلیسیا یک مایل تو کفششون راه برو بعد در موردشون حکم اینجوری صادر بفرما! اگر در نظر بعضی دخترا یک گوسفند سوار ماشین شاسی بلند میشه دکتر وخوش تیپ وبا کلاس وایده آل پس نظر پسرها رو هم یه سوالی بکن که تو جامعه ما بعضیاشون به قول خودشون فقط با پایین تنه کار دارن. نیازی به اثبات حرفم ندارم چند تا از کامنتای بالا خود گویای مطلبه! خلاصه که در جامعه سنت و مذهب زده و مردمحور ما "همه چبزمان به همه چیزمان می آید" از جمله زنان و مردانمان!!!!

      حذف
  30. خیلی جالبه!!! یه سری میان کامنت میذارن که "آقا به تو چه؟" و یه طرز مضحکی احساس میکنن روشنفکرن! اینا اصلا آزادی بیان رو نمی فهمن. اون خانوما هرجور میخوان آرایش کنن، این دوستمون هم دوس داره انتقاد کنه، جلوشونو که نگرفته. این جور آدمهایی اصلا فضای تضاری آرا رو نمی فهمن، انتقادناپذیریشونو با این کلمات مسخره میخوان پنهان کنن.

    پاسخحذف
  31. به عنوان یک مرد کرد ایرانی، ضمن اینکه معتقدم که هرکسی آزاد که نوع پوشش و آرایشش رو خودش انتخاب کنه، به نظرم نوع و میزان این انتخاب بیشتر بر میگرده به شرائط و ارزشهای جامعه. وقتی زن در جامعه مرد سالار ما مثل یک کالا دیده میشه که توسط مرد (که طبق فرهنگ رایج در کشورهای اسلامی جنس برتره) انتخاب میشه ارزشهای جامعه هم به سمت زیبائی هر چه بیشتر برای زن متمایل میشوند چرا که زیبائی به معنی شانس بهتر در انتخاب شدن و زندگی بهتره. حالا اگه همین زنها در جامعه همه امکانات مردان را داشته باشند (در کار، تجارت، سیاست، هنر، ورزش و ...) اونوقت توجه خیلی هاشون به استعدادهای دیگشون مثل قدرت تحلیل و برنامه ریزی، مدیریت و سازمادهی، هنر، یا توانائیهای جسمیشون در زمینه های ورزشی متمرکز میشه، درست مثل قبل از انقلاب.
    همین حالا هم تعداد زنان موفق ایرانی در خارج از کشور کم نیست که در مدارج بالای علمی و مدیریتی مشغول به کارند.
    به امید روزی که زنان داخل ایران هم به همه آزادیهای که استحقاقش رو دارند دست پیدا کنند و بتوانند حق انتخاب بیشتری داشته باشند!

    پاسخحذف
  32. من هم به عنوان یک دختراز ریخت و قیافه هایی که دخترها ازخودشون درست میکنندحالم بهم میخوره ولی ما همه چیزمون به همه چیزمون بهم میاددرجامعه ای که ارزش زن به زیبایی وسنش است این یک مسئله طبیعی است ..من عضوبالاترین نیستم درمورد آن قایی که گفته بود دختری ازش خواسته پولدارباشد خودآن آقا حاضره بایک دختر زشت یا یک دختری که از خودش بزگتر است ازدواج کنه؟درمورد آ ن
    آدم عوضی وعقده ای هم که به انوی سبز ایران توهین کرده بود هم باید گفت لیاقت تو همون زنان خیابانی وهرز. ه است تولیاقت نداری درمورد خانم رهنورد حرف بزنی

    پاسخحذف
  33. به نظر شما دختران سرزمین من ((کمبود توجه)) دارند ... یا ((زیبایی را در خود نمیبینند)) به سمت ارایش رو می اورند...

    پاسخحذف
  34. چطور سنّت پیغمبر در مورد مهریه .. به خانم ربط داره ... در این مورد صحبت کنید چون پول به خانما میرسه .. ازین جور حرفا بزنید . .. پیغمبر گفت بد حجاب نباشید اینجا به ضرر خانم ها ست ... در اینجا وقتی به ضرر ایناست نباید صحبت کنید باید ازاد باشند. )))))))

    پاسخحذف