جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ خرداد ۱۲, جمعه

اصاله نصری: آلبوم اعتراضیم را منتشر میکنم ...


با انتقاد شدید از مواضع برخی هنرمندان درقبال انقلاب سوريه ،اصاله خواننده سورى محبوب از هنرمندان کشورش تقاضاى احساس مسئوليت کرد
او گفت: خواننده سلاح ندارد که بجنگد اما هنر او باید نقش نمايندگى میهن و ملت را ايفا کند.
اصاله نصری خواننده محبوب سوریه، روز پنجشنبه 31-5-2012 از بعضى از روزنامه نگاران، هنرمندان و روشنفکران سوری و لبنانی به خاطر "شانه خالی کردن از مسئولیت انسانى خويش در قبال انقلاب مردم سوریه" عمیقا ابراز تاسف کرد.
اين خواننده محبوب سورى گفت: هنر و قريحه هنرمندان در هر رشته اى باید با صداقت، رعایت وجدان و خدمت به آرمانهاى بشرى همراه باشد.
اصاله که از نخستين روزهای انقلاب کشورش به دفاع از تظاهرکنندگان مخالف دولت پرداخته بود و خبرهايى از او در اين زمينه پخش شده بود گفت: "من از بعضى هنرمندان که خداوند موهبت به آنها ارزانی کرده است، گلایه می کنم که چرا استعداد و نيروى ابتکار خود را با صداقت در خدمت ارزشهای انسانی قرار نمى دهند.
او اظهار داشت: وقتى به ياد مى آورم که چطور بعضى از هنرمندان ما مواضع خشنى را عليه جوانانمان گرفتند و آرمانها و روياهاى آزاديخواهانه آنان را تخطئه کردند، درد سنگينى قلبم را مى فشرد.
وى افزود: کودکان ما چه گناهى کرده اند جز اين که آماج کينه کسانى شدند که قصد قتل آنان را کرده اند.
او همچنين گفت: "هنرمندان باید اشتياق انسان ها به زندگی بهتر را باور کنند و حداقل، از وجود انسانها دفاع کنند. هنرمندان نبايد همنوعان و هموطنان خود را رها کنند. مهم نیست که این راه چقدر دشوار باشد و چقدر تحقق رویاى آزادى غیر ممکن به نظر برسد."
او ادامه داد : از کسانی گله دارم که به عنوان پيش کسوت قبولشان دارم، هنرم را مديون آنانم و روزی براى من الگو بوده اند.
وی در مورد لبنان گفت: "اين کشور میعادگاه انقلابیون و بیروت شهر کرامتهای انسانی است. اگر ترازویی برای سنجش محبت قلبها باشد نشان خواهد داد که مقدار عشق وعلاقه من به لبنان نامتناهى است. من از لبنان یاد گرفتم که رویاها در آینده اى نزدیک تحقق پذير اند."
اصاله نصری با اشاره به قتل کودکان سوری به دست لباس شخصی های بشار اسد این جنایت را لکه ننگی بر پیشانی بشريتى دانست که هیچ اقدامی براى دفاع از خون آن کودکان معصوم انجام نداده است.
او در پایان پیامی برای وجدان های بیدار انسانی فرستاد و از جامعه جهانى خواست تا از کودکان، زنان و همه مردم سوریه دفاع کنند.
وى افزود: جنایت حوله، وجدان همه انسانها، با همه ادیان و مذاهب را تکان داد. اما واکنش ها هنوز در سطح مطلوب نيست.
اصاله نصری که خود از علویان است، از روز اول تظاهرات، راه خود را از طرفداران بشار اسد جدا کرد. او بارها گفته است که خانواده اسد، علویان را نمایندگی نمی کنند.
این خواننده محبوب سوری اخیرا ترانه ای برای انقلاب سوریه خوانده است با اين عنوان: " آه اگر تخت قدرت به سخن می آمد". او می گوید ابتدا می ترسیدم آن را منتشر کنم. اما الان پس از مشاهده این همه جنایت، ترس را کنار گذاشته ام و این آلبوم را منتشر می کنم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر