جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۵, دوشنبه

یادداشتِ داریوش در مورد تقدیمِ آهنگ مصلوب به شاهین نجفی ...


دوستانم،

تضادهای زمانه به ما امان نمی دهد. در زمانی که در یک سوی دنیا، بنیاد فیرپلی در سوئیس نشان «هنر برای آزادی» را به جعفر پناهی در ایران اهدا می کند، در آن سوی دنیا در ایران، سرزمینی که اعلامیه حقوق بشر را به جهانیان اهدا کرد، حکم مرگ برای هنرمند جوانی در آلمان صادر می شود.


در رابطه با ترانه «مصلوب» که با یاد شاهین نجفی در این صفحه قرار دادم، پیام های زیادی دریافت کردم، پیام هایی که نشان از تضادهای شدید فرهنگی و فکری درون جامعه ما دارد. همانطور که از نظرات شما پیداست، د
ر رابطه با شاهین نجفی، هنر او، مرام و کلام او، نظر بسیاری از شما با بسیاری دیگر متفاوت است. اثر منتشر شده اخیر او هم نظرات متفاوتی را به وجود آورده، بسیاری آن را توهین آمیز می دانند ولی بسیاری دیگر در راستای آزادی اندیشه و بیان. بسیاری آن را می پسندند و بسیاری دیگر خیر. هرکدام از این نظرات محترم و قابل بحث است و تبادل آنها برای رسیدن به نقطه ای مشترک لازم است.

من تنها با بعضی از آثار شاهین ارتباط برقرار کرده ام، چرا که سبک او و ترانه هایش با سبک من که از نسلی دیگر هستم هم‌خوانی ندارد. از یک سو برخی از سنت‌شکنی های او در سبک و محتوا را می پسندم ولی از سویی دیگر برخی از عقاید او، و خصوصا نحوه بازگو کردن آنها، با عقاید و منش و روش من همسو نیست. اما آنچه مرا وا داشت تا با «مصلوب» یادی از شاهین نجفی کنم، فراتر از شخصیت او، آثار او، کلام او و اختلافات عقیدتی ماست. سرزمین ما تاریخچه سیاهی در سانسور، سرکوب و شکستن قلم ها، هنرها و فریادها دارد. معتقدم کلام رسای «اردلان سرفراز» در «مصلوب» این درد قدیمی و فراگیر در جامعه و فرهنگمان را به روشنی بازگو میکند، دردی که اکثر ما به عنوان عامل و یا معلول با آن درگیر هستیم. سی و سه سال پیش که این ترانه را اجرا کردم، برایم روایتی شخصی بود، چند ماه پیش اجرایی زنده از آن را در کنسرتم به احمد باطبی تقدیم کردم، دیروز برای شاهین نجفی به اشتراک گذاشتم، و چه بسا در آینده برای فرزندانی دیگر از سرزمینم که به جرم گفتن، مصلوب شوند. «مصلوب» روایت درد مشترک بسیاری از ما بوده و هست.

به اشتراک گذاشتن «مصلوب» از طرف من به یاد شاهین نجفی، دلیلی فراتر از اثر اخیر او دارد، هدف من تایید محتوی و کلام آن اثر نیست بلکه برای برجسته کردن نحوه برخورد با اوست. شاید هم به منظور یادآوری جایگاه فکری و فرهنگی که ما هنوز در این جهان و زمان بر آن ایستاده ایم. از خود سوال کنیم ما کجای جهان ایستاده ایم که هنوز هم به گناه صدا و با جرم گفتن، به راحتی حکم قتل انسانی صادر می شود؟ حتی اگر گفتار او را توهین آمیز تلقی کنیم. ما کجای زمان ایستاده ایم که برای اجرای چنین حکمی جایزه تعیین می شود؟ از نظر فرهنگی ما هنوز کجا ایستاده ایم که هر بار هزاران نفر به دیدن «جشن»های اعدام در میادین شهر می روند؟ ما کجا ایستاده ایم که این چنین نسبت به ارزش زندگی و انسان بی تفاوت شده ایم؟ به راستی ما هنوز کجای این جهان و زمان ایستاده ایم؟

داریوش

۳۱ نظر:

  1. داريوش اسطوره بي تکرار موسيقي من

    پاسخحذف
  2. سوال میکنید ما در کجا ایستاده ایم. ما در ایران ایستاده ایم. ما در میان ملتی ایستاده ایم که هنوز با نیمی از فکرش و قلبش در قرون وسطی زندگی میکند. که برای درمان بیماریش به ضریحی دخیل میبنددکه با پول او از طلا درست شده است و هنگام بلند کردن وزنه 250کیلوگرمی یا ابوالفضل میگوید و قبل از ان دوپینگ میکند. ملتی که بمحض شنیدن شایعه ای در مورد رابطه نامشروع یک زندانی سیاسی و یک مبارز حقوق بشر از او ناامید میشود. ملتی که در هوای کثیف تهران زندگی میکند و محصولات سرطانزا را مصرف میکند ولی برای اطاقهای خود کفشور میسازد چون به پاک و نجسی اعتقاد دارد. ملتی که موقع بدار کشیدن جوانی گناهکا هزاران هزار در خیابانها جمع میگردد. ملتی که تحت تسلط بیگانه زبان مادری خود را از دست داده و این یکی به ترکی و آن یکی به عربی افتخار میکند. نام بچه اش را مهسا و مهدخت و آرش میگذارد ولی در شناسنامه شان فاطمه و علیرضا مینویسد. موسیقی لوس آنجلسی گوش میکند و در فرحزاد روی تختی در حیاطی مینشیند و زیر لامپهای نئون قلیان میکشد که خانه هایش همه متعلق به اعضای این سپاه و حزب الله است در حالی که کوچه ای در جائی که زمانی دهکده باصفائی بود پر از اتوموبیل است و راهبندان که به آن ترافیک میگوید. ملتی که از چوپانی به شهر آمده و ساندیس میخورد که آنزمانها نان و کانادرای نامیده میشد. ملتی که برای خرید به دوبی و ترکیه میرود و به مکه مکرمه و مدینه منوره هم میرود و جذب ساختمانهای مقدسی میشود که توسط آرشیتکتها و شرکت های اروپائی برای این شیوخ دزد گردنه گیر آدمکش ساخته شده است.
    ما در ایران ایستاده ایم.

    پاسخحذف
  3. Dorood bar to Dariushe aziz
    Salam bar azadi

    Nang bar mortajeine khoonriz
    Nefrin bar shekanandegane hormate honar
    Ghoghnoos

    پاسخحذف
  4. داریوش .عزیزم
    تو یک انسان واقعی وخواننده ای بی نظیرهستی ایرانیان به تو افتخارمبکنند. شاهین واقعا احتیاج به حمایت همه دارد او درقالب آهنگ های پرمعنایش پیام درد و زجر 1400 سال بردگی واستعمارو استثمار را به نمایش گذارد. ازاینکه می بینم ملت ایران روز بروز بیداروبیدارتر و زنان فریاد آزادی میکشند مسرور می شوم. قوم جبار و جنایتکار حاکم نه به زور بلکه با بیداری مردم ماپایه هایشان می پوسدوبالاخره روزی بوضع رقت آوری نابود خواهندشد. تو و شاهین را هزاران بار بوسه برخاک پایتان می زنم.

    پاسخحذف
  5. جناب آقاي داريوش
    كسي را به جرم صداي اعتراضي محاكمه نمي كنند ولي براي توهين به هر چيزي چه دين و چه ناموس وطن خليج فارس و ... بله. جناب آقاي داريوش براستي اگر حكومت ايران اسامي شمارا براي چيزهايي زشت مانند توالت يا نمي دونم حيوانات استفاده كند مثلا فرهنگ و ادب پارسي اسم لوله بخاري را نواي داريوش ويا يه چيزي شبيه اسم شما بگذارد ناراحت نمي شويد يا مثلا روي جلد كاندوم عكس شما را حك كنند شما چه حالي خواهيد داشت آيا اين راهم به حساب آزادي خواهيد گذاشت و يا بروي آلات جنسي مصنوعي عكس همسر وفرزند شمارا بكشند چي و از آن گذشته عده اي هم از اين كار حمايت كنند شما چه حالي خواهيد داشت آنوقت به شكايت فكر مي كنيد يا به اينكه همه را جمع كنيد درمورد عكسهاي روي كاندوم و آلات جنسي مباحثه كنند و اگر حكومت ايران ازين كار به عنوان آزادي دفاع كند چي . و در اين گيرودار هم يكي پيدا شود مثلا رضازاده به خاطر اين حركت مدال طلاي المپيكش را به او تقديم كند جناب آقاي داروش امثال شاهين نجفي مي توانستند از صداي خود به مانند شما وسيله جهت اعتراض به حكومت ايران (لطفا دقت بفرماييد حكومت ايران) ونه مردم ايران نشان بدهد ولي حق توهين به دين وعقايد مردم را ندارد جناب آقاي داريوش اگر شاهين نجفي در آينده و اصلا هر خواننده اي ديگر در آهنگ ها واشعارش از واژه خليخ عربي نام ببرد بازهم شما اين را به حساب آزادي بيان وصدا ميگذاريد و يا فكر ميكنيد كه توطئه اي در كار است جناب آقاي داريوش لطفا بيشتر فكر كنيد بين خدا وخودتان خوب اگر كسي را به گناه صدا مرتد اعلام مي كنند پس چرا طاقت شنيدن صداي اطرافيان حكومت ايران را نداريد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من از طرف خودم جواب ناشناس بالارو میدم. داریوش هم نظری داره که ممکنه مشابه یا متفاوت باشه. بله اگر کسی‌ اون کار‌ها که شما در بالا گفتید رو بکنه ما ناراحت میشیم. اما آزادیش رو محترم میشمریم و حکم قتلش رو صادر نمی‌کنیم. امیدوارم جواب سوال خودتون رو گرفته باشید.
      ضمنا حکومت اسلامی! ! کارهایی با مردم کرده که این چیزهایی‌ که شما میگی‌ در مقابل اونها هیچ هست. آیا باید تمام عاملین و آمرین جمهوری اسلامی رو اعدام کرد؟ وقتی مأموران این رژیم به دخترای بیگناه توی زندان تجاوز میکنند، وقتی‌ جوانهای مردم رو شکنجه میکنند، وقتی‌ به زندانی میگن زن و بچت رو میاریم و جلو چشم خودت ...، وقتی‌ سر زندانی رو توی کاسهٔ توالت میکنند، اینها توهین به اعتقادات و ناموس ما نیست؟ ولی‌ یک خواننده در شعرش بگه امید، یا رضا، یا حسن، یا نقی‌ این توهین به اعتقادات هست و باید به قتل برسه؟ شما که از داریوش می‌خوای بیشتر فکر کنه خودت به این چیزا فکر کردی؟

      حذف
  6. ما ایرانیها از هر چیزی که خوشمان نیاید میگوییم خلاف عرف ایرانی‌ و اسلامی است. طاقت هیچ انتقادی را نداریم.و زود هم به غیرتمان بر میخوره.چونکه خدا وقتی‌ حقٔ را آفرید سند آن را به اسم ما نوشت.فهم و شعور را هم همچنین. این اروپاییست، آن غیر اسلامیست، این توهین است و آن کفر. گیرم که همهٔ این اتهامات هم درست باشد. سزای هیچکدام مرگ نیست.ببینید در کشورهای آزاد دنیا این جوانان و هنرمندان چه چیزهایی‌ به دین و فرهنگ جامعه بار میکنند. اگر آنها هم مثل ما بودند که کسی‌ زنده نمی‌ماند. آزاد اندیشی‌ این نیست که هر کس مثل من فکر کرد آزاد است. تحمل انتقاد جزئی از آزادیست. شعور جامعه فیلتر می‌کند و آنچه ماندگار شد حتما درست بوده.لااقل برای آن مردم درست بوده. بحث کردن خوب است ولی‌ فتوای مرگ دادن برای بین عقاید، هرچند بر خلاف افکار و اعتقادات ما و سبک سرانه باشد، کمی‌ نزدیک بینانه است.

    پاسخحذف
  7. به عنوان یک ایرانی‌ و از آن بالاتر یک انسان که به خلقت و انسان معتقدم و به آزادی و حرمت انسان مینویسم؛

    این که شاهین یا دیگران چه می‌گویند نظر شخص ایشان است، کسی‌ در این جهان حق صدور فرمان قتل برای کسی‌ دیگر ندارد، وگرنه جانی و آدمکش است، که متأسفانه در این زمان اینان بر ایران ما حاکمند. با دشمنان ایران بجنگید و نه با هنرمندی که مثل هر کجای این جهان پهناور از حق آزادی بیان برخوردار است!!

    پاسخحذف
  8. yek akhund dynforush haghe sodur fatwaye marg ra nadarad. azadi ensan wa bayan balatar az tagadosate sakhte shodeie mazhabist. sara. mk

    پاسخحذف
  9. اسلام دينيست كه صحبت درباره حقايق آن توهين تلقي ميشود،اسلام عصاره فرهنگ اعراب بيابانيست.
    مگراسلام چقدر به عقايد ديگران احترام ميگذارد كه همه بايد به عقايد احمقانه مسلمانان احترام بگذارند،آنها به شاهين ميگويند نجس است،با سگ و خوك يكيست،خودتان قضاوت كنيد آنها توهين ميكنند يا شاهين؟

    پاسخحذف
  10. آقا من شدیدا مخالف شعر شاهینم؛اما شاهین میتونه از هرچی خواست بخونه؛من اگه خوشم نیاد گوش نمیدم؛اما دادن فتوا واسه ی اثر هنری رو باطل میدونم

    پاسخحذف
  11. متاسفانه تاثیر مخرب مذهب اسلام در ذهن ایرانیان به قدری زیاد است که چشمانشان را به روی هر حقیقتی میبندند و طبق سنت حکومت سی و چند ساله ی اسلامی بر شعارهای پوچ و توخالی تکیه میکنند..
    عقیده به چی؟ تعصب به روی چی؟ یک روز به نقی، یک روز به تقی...
    خود شاهد بودم بسیاری از کسانی که با ترانه ی نقی، رگ غیرتشان بر گردن باد کرد تا دیروز حتی اسم نقی هم نشنیده بودند، حتی نمیدانستند نقی چندمین امام شیعیان است، چگونه زندگی کرد و فرزند چه کسی بود.. تنها به همین مسئله که یکی از امام های عرب بود بسنده کرده و شروع کردند به گله و شکایت، توهین و فحاشی، کمپین اعدام شاهین راه انداختن و...
    این درحالیست که نقی را هرگز ندیده و نمیشناسند..
    اما همین اشخاص به ظاهر معتقد، وقتی گشت ارشاد در خیابان دختر زیبای میهنشان را به جرم چند تار مو با کتک و ضرب و شتم به زور در ماشین ون هل میدهد، به جای غیرتی شدن موبایل خود را در می آورند و در کمال رضایت شروع به فیلم برداری میکنند تا یک فیلم جالب برای دوستان هم فکر خویش تهیه کنند و به این موضوع کلی هم افتخار می کنند!
    همین افراد هر روز شاهد له شدن مردم ایران زیر فشارها و محدودیت های حاکمین اسلامی هستند و دم نمیزنند..
    خیلی از همین افراد از خط قرمزهای اسلامی که به آن معتقد هستند به راحتی عبور میکنند.. مشروب میخورند، نماز نمیخوانند، روزه نمیگیرند، زنا میکنند و در تمام مدت این (آزادی)را حق خود میدانند.. اما پای اسم (نقی) که به میان می آید، به یکباره تبدیل به یک مسلمان شیعه ی دو آتشه و تعصبی میشوند و با صدای بلند، کشته شدن هر چه سریع تر شاهین را خواستار میشوند.. شاهین که کشته شد، تمام مشکلاتشان حل میشود! میتوانند با خیال راحت دوباره به کارهای سابقشان بپردازند و از خطوط قرمز و محدودیت های اسلامی عبور کنند!!اعتقاد هم میتواند کمی استراحت کند تا سر و کله ی آزاد اندیش دیگری پیدا شود..!
    تمام مشکل ما از کم سوادیست.. از اینجاست که هیچکدام از این افراد به ظاهر معتقد نمیخواهند کمی در مورد تاریخ اسلام و ویرانی هایی که برای این سرزمین کهن به ارمغان آورد مطالعه و تحقیق داشته باشند..
    تنها چیزی را قبول دارند که در مُخشان فرو شده..
    نمیخواهند بدانند اسلام با شمشیر و تجاوز به ایران زمین راه پیدا کرد نه با صلح و دوستی.
    نمیخواهند بدانند چند میلیون مرد و پسر ایرانی به دستور خلفای مسلمان عربی گردن زده شدند تا اسلام در ایران جا بیفتد..
    نمیخواهند بدانند چند میلیون زن و دختر ایرانی برای بردگی به بازار برده فروشان برده شدند، هزاران ناموس پاک سرزمین پارس برای کنیزی همین امامان که در شهوت اشتهای سیری ناپذیری داشتند به سرزمین تازی ها برده شدند..
    نمیخواهند بدانند کتاب های بسیار گرانبهای علمی به دست همین اعراب و به اسم اسلام سوزانده شد تا منطق های غیر علمی کتاب قرآن زیر سئوال نرود و کسی به دروغین بودن آن شک نکند.
    نمیخواهند بدانند اسلام چگونه در مُخشان فرو رفته و مغزشان را شستشو داده..
    حتی با اینکه امروز شاهد رو شدن دروغ های کثیف اسلامی هستند، نمیخواهند آنرا بپذیرند..
    بی منطق توهین میکنند و بی پروا حکم قتل صادر میکنند..
    وای از اینهمه جهل و نادانی ما مردم ایران.. وای....

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عالی بود دوست عزیز، کاش اونایی که کور کورانه از دین و مذهب پوسیده و تحمیل شده بهشون دفاع میکنند یه کم فقط یه کم فکر میکردن

      حذف
  12. وقتي بي حرمتي ها
    تتفيش عقايد توسط
    يک سري ايراني ها
    در خارج داخل ايران
    گرفت براي يک ترانه
    ياد جمله هما سرشار
    افتادم
    که در پس ذهن همه
    ما يک خميني خوابيده
    و اين خميني به عينه
    ديده شد

    پاسخحذف
  13. در جواب ناشناسی که متن زیر را نوشته بود:
    يا مثلا روي جلد كاندوم عكس شما را حك كنند شما چه حالي خواهيد داشت آيا اين راهم به حساب آزادي خواهيد گذاشت و يا بروي آلات جنسي مصنوعي عكس همسر وفرزند شمارا بكشند
    عزیز من چرا مغلطه می کنی؟ مثال شما دخلی به اتفاقی که افتاده نداره. شاهین به اسم نقی به عنوان یک اسطوره نه چندان مهم توهین کرده. آیا نقی شمایی؟ آیا نقی مادر یا خواهر شماست؟ این چه ربطی به مثال شما داره؟ نقی یک شخصیت افسانه ای یا تاریخیه که بعضی به هر دلیلی دوستش دارند و بعضی به هر دلیلی ازو متنفرند. شما اگر می خواهی مثال متناسب بزنی باید بگویی: يا مثلا روي جلد كاندوم عكس فردوسی را حك كنند شما چه حالي خواهيد داشت آيا اين راهم به حساب آزادي خواهيد گذاشت و يا بروي آلات جنسي مصنوعي عكس رستم و سهراب را بكشند.
    در این صورت مثالتان به کار شاهین اندکی نزدیک می شود. متاسفانه این از خودپرستی و خود بزرگ بینی بی حد مسلمانان است که افسانه های خودشان را از انسانهای زنده و واقعی بالاتر می بینند. افسانه را با افسانه مقایسه کن انسان را با انسان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اقایی که خیلی خودتو روشن فکر میدونی
      تا اونجایی که اون مقاله ناشناس رو خوندم خواهر و مادرتو وسط نکشیده بود البته اینا از امثال شما ها دور نیست چون منطق اولتون هتاکی و بی ادبی و فحش کشیدنه و غارغ از اینکه خانمی داره مطلبی رو میخونه ولی اینو خوب تحلیل کن تا کی باید اسیر حرفای این واون باشی و هر کسی رو به عنوان الگوی خودت قرار میدی و گدایی اندیشه میکنی و دوم خودت رو پشت سر بد کسی انداختی تا مردنت نزدیک نشده یه خورده به بعضی کلمات مث خدا ،پیامبر و ائمه معصوم و امام زمان(عج) فکر کن تو که شبانه روز داری به همه چیز فکر میکنی اینو هم یه گوشه کوچولو رو واسش قرار بده ببین از کجا از جاده زدی تو خاکی؟ البته تا زمانی که دیگه دیر نشده

      حذف
  14. با نظرات آقای داریوش اقبالی موافقم و به نظرم بسیار منطقی‌ به این موضوع نگاه کرده اند.

    پاسخحذف
  15. har kas haghe bayane aghayedesho ba dalil va mantegh dare ama tohyne bymantegh be moghadasate mardom, roshanfekry nist

    پاسخحذف
  16. هندی هایی که گاو میپرستند حکم اعدام تمام مردم دنیا رو صادر کردند، چون خدای اونها رو میکشند و میخورند

    پاسخحذف
  17. darioush ta vaghti salar bood ke nemidoonestam haghe ahang sazaro nemide dayus.dozde kasif roo ane mellat ski mikone.in hame ahangaie toop hame saheb dare va ishoon har bar ke mikhoone bayad kolli pool bede,ta ahangsaz too faghr too Denver kenare khiaboon namire ai jakesh,badesh migin oon ahanga chi shod?chera dige kasi nemisaze?amsale dariousho googooz oon ahang sazaro gaeedan,ma mellatam migim darioush khodas chon ahange parviz tooppe...shhit haghighat che talkhe,darioush bara man khoda bood...vali dayus mage masloob male toe ke taghdimesh mikoni...?jakeshe dozd.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بی ادب ! مگه آهنگ باباتو دزدیده که فحش می دیدی؟! خیلی با فرهنگی ! خیلی با ادبی! مثلا می خواستی از ترانه سراها تعریف کنی؟

      حذف
  18. درود بر جناب داریوش. جناب آقای فرهاد تقریبأ تمام حرف ها و عقاید من رو بیان کردند. کاملأ با ایشون هم عقیده ام. شاهین نجفی کار های بسیاری خوانده اند و هرکسی نظری دارد و قابل بحث و احترام.که من شخصأ با کارها و عقاید ایشون موافق هستم. اما در مورد وطن پرستی و غیرت ایرانی باید بگم این ملتی که به سید و عرب بودن افتخار میکند باید بداند که اگر کسی سید است مطمئنأ در نتیجه ی تجاوز و فروخته شدن اجداد مادری خود به اعراب، عرب زاده شده است. یک ایرانی باید به پارسایی و فرزند کوروش و رستم و آرش و کاوه بودن افتخار کند نه به اعرابی که چهارده قرن به وطن ما تجاوز کردند. اگر شاهین این آهنگ رو خوند بنا به عقاید خودش خوند و با حق آزادی بیان جرأت این رو داشت که عقایدش رو بگه. هیچ انسانی حق این رو نداره که در زمین دستور قتل انسان دیگری رو بده خصوصأ اگر درمورد بیان نظرات باشه! خواه پیامبر باشه خواه یک قاتل این حق رو نداره.
    کسانی که انقدر ادعای غیرت میکنند اول از همه بروند و جلوی اعراب رو بگیرند تا به دریای پارس و جزایرش تجاوز نکنند جلو ی خشک شدن دریاچه ها و رودها رو بگیرند جلوی تخریب بناهای فرهنگی و تاریخی خصوصأ پاسارگاد و پرسپلیس رو بگیرند. آیا اینها ایرانی هستند؟ البته از افرادی که تابع حاکمی عرب تبار هستند انتظاری نیست. یک فرد عرب هیچ وقت دلش برای ایرانی و عجم نسوخته حال امام باشد یا حاکم یا فرد عادی! به امید روزی که به عدل کوروش و دلاوری رستم و فداکاری آرش و پشتکار و غیرت کاوه برسیم.

    پاسخحذف
  19. این که من چیزی را دوست ندارم دلیل بر حذف و از بین بردن آن چیز نمی شود . مثل این که من شیر دوست ندارم ، پس بایستی تمامی شیرفروشان کشته شوند . یا فردی از اسلام بدش می آید ، پس مجاز است ، تو! آقای خداشناس مدافع ترور! را بکشد ! آیا از این زاویه به ماجرا نگاه کرده ای!

    پاسخحذف
  20. اول سلام به عشق جاودانه من داریوش
    بعد اینکه این آخوندا نمیفهمن اما می فهمن که توهین به اوناست نه چیزای دیگه نسبت به امامای شیعه و دین میدن و به نفع خودشون حکم صادر می کنن که به نفع خودشون باشه به قول شاهین نجفی دیدی گوشت و مرغ گرون شد تقصیر امریکاس دیدی... و این نشان میده که اینا باید نابود شن اخوندای پستو میگن مردم بپا شین برای آزادیییییییی

    پاسخحذف
  21. داریوش بیشتر از من من را شناخت من شخصی بودم و هستم که به خاطر داریوش شلاق خوردم اوووف هم نگفتم مادر و پدر ندارم باز چون داریوش را داشتم اووف نگفتم 18 سال سن دارم همه ی زندگی من داریوش هست با او خواهم ماند چون او کسی است که وقتی در 16 سالگــــــــــــــــی شلاق خوردم به من گفت در این خواب بد بد من و تو خوب خوبیم
    همان کسی که حکم ارتداد به شاهین داده حکم شلاق را به من داد به یک دختر !!!
    از درد هر شب به خود میپیچیدم از بس سست شده بودم به خاطر شیمی درمانی هایی که هر هفته داشتم باز به من گفت باید از زندگی انتقام بگیری البته در شادی حال داریوش از سر بریده نمیترسم نه نمیترسم اگر اشاره کنی جانم را پیشکشت میکنم ای ابر مرد مشرقی یاور همیشه مومن با تو زندگی ساختم حکم تو برایم ارزش دنیا دارد پس با تو همراهم و با ارتداد شاهین نجفی مخالفت میکنم

    پاسخحذف
  22. داریوش اقبالی قبلا فقط از تمام بدنش فقط حنجره اش کار میکرد اینقده مواد مخدر شیمیایی استفاده میکنه پوسیده دستشویی شو بذور میره ، اظهار نظر در مورد یه ادم که زنده باشه و سالم رو پیگیری کنید نه یه مترسک بی خاصیت که نصف مارو تو این غربت معتاد و اواره خیابونا کرد حالا هی ضر بزنه فلانو فلان این مرده بو گندون تن لش یی اراده معتاد

    پاسخحذف
  23. دین خوبه اسلام خوبه ولی از بخت بد ما کسایی روی کار اومدن که دین رو به نفع خودشون تفسیر میکنند به این دلیل مردم از دین زده شدن بدبختی ما اینه

    پاسخحذف
  24. ایا شما از ادمیت خودتون سوال کردین؟شما که حرف از ادمیت میزنید خودتون ازش بویی بردین؟از فرق اعمال خودتون با حیوانها پرسیدین؟ نمیتونید بپرسد چون از ادمیت خارجید.حرفای قشنگ قشنگ میزنید اما برای عامه.کسانی ک حقیقت شمارو میشناسن میدونن ک همان متجاوزان ب حقوق بشرید

    پاسخحذف
  25. 1.پلاس کهنه اندیشه را دور باید ریخت
    2.عزیزان من داریوش فقط یه خواننده نیست یه طرز فکره اینو درک کنید.
    3.اگه شما و دوستانتون با شعر های داریوش معتاد شدید مشکل خودتونه والا ما تو ایران داداشمونم تو امریکا بیش از 25 ساله سیگارم نمیکشیم .بی جنبه بودنتونوگردن داریوش نزارید.
    4.داریوش میگه از غم مردم از شقایق تا بوی گندم.
    5.اقای نجفی اشتباه کرده به عقایده بخش کثیری از مردم ایران توهین کرده ولی حکمش مرگ نیست اینو بچه 2 ساله هم میتونه درک کنه.کنسرتاش نرید اهنگاشم گوش ندید تا هم خودش یا عکسشو دیدید دوتا فحش بدید تا دلتون خنک شه ولی کشتن قضیش فرق داره.
    6.خواهش میکنم جان مادر پدر بستگان بچه و..... یکم به جای رقص بشکن به جای دعا و نماز به جای خواب به جای...... تاریخ بخونید اونم نه باقصدو قرض با بی طرفی اونم نه یه کتاب چند تا کتاب اون وقت یکم راجع به عقاید خودتون فکر کنید به کسی هم تحمیل نکنید.

    پاسخحذف
  26. شاهین نجفی عزیز صدای نسل جوان و کسی است ک باکار هایش پلشتی های یک نسل را در صورت هایشان تف کرده و بقول خودش
    کاری کرده از هر یقه صدتا مثله اون زده بیرون نبض بازی تو وست ماست و باز وایسادیم و اصل و اسب مستمون اهل خطره ک تفنگ زبونشه و تیغ تو دهنه هر کلمه از شعراش تو ذهنا میشه ملکه فلک ه یادش میره جنایت ملکه و الا آخر...
    و یکی از اون دیوونه های به صلیب صدا مصلوبی که به وجود اورده خوده من هستم ک بعد از آشنایی کاملم با اون شروع به نوشتن کردم و الان بعد از سه سال اولین آلبوم من روبه انتشار میره...
    و این نکته رو هم بگم.ک من قبل از این که باشاهین آشنا بشم فقط و فقط کارای آقای داریوش اقبالی عزیز رو گوش میکردم اما بعد از اون شاهین تنها کسی بود که در من رخنه کرد...

    پاسخحذف